ပညတ္ အဟုတ္မရွိေသာ္လည္း အဟုတ္တကယ္ ရွိသလုိ၊ ေလာကသေကၤတအမွတ္ျဖင့္ ေခၚေ၀ၚေနၾကတဲ့ သေဘာဟာ ပညတ္ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ဳိးအလုိက္၊ ေဒသအလုိက္ ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိေနၾကတဲ့ အမည္နာမမ်ားဟာ လိမ္လည္လွည့္ပတ္ျခင္း မဟုတ္လုိ႕ မုသာ၀ါးဒ မျဖစ္ အကုသိုလ္က်ဴးလြန္ရာည္း မေရာက္ပါဘူး ေလာကီအလုိက္မွန္ကန္ေနျခင္းေၾကာင့္ သမုတိသစၥာ သတ္မွတ္ထားေသာအမွန္တရားျဖစ္ပါတယ္။ ပညတ္ဆုိတဲ့ သမုတိသစၥာနယ္မွာ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱ၀ါ၊ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ အတၱ၊ ဇီ၀ ေခြး၊ေၾကာင္၊ ၾကက္၊ ငွက္ စသျဖင့္ ေခၚဆုိ သံုးစြဲၾကပါတယ္။ လူမွာဆုိရင္လဲ ေခါင္း၊ ေျခ၊ လက္ ဆုိျပီ ကိုယ္အဂၤ ါအစိတ္အပိုင္းေတြ အေနနဲ႕လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမွာဆုိရင္လဲ ကား၊ အိမ္၊ စသျဖင့္ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲၾကပါတယ္။ ပညတ္ဆုိတဲ့ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚေတြဟာ လူမ်ဳိးအလုိက္၊ ေဒသအလုိက္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ အမည္ေတြသတ္မွတ္ေပမယ့္၊ အဟုတ္အမွန္ရွိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ လူကုိဆုိရင္ေတာင္မွ လူမ်ဳိးအလုိက္ အေခၚအေ၀ၚမတူညီၾကပါဘူး ဆုိင္ရာလူမ်ဳိးနားလည္ေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေ၀ါဟာရနဲ႕သာလွ်င္ ေခၚဆုိၾကပါတယ္။ တစ္ျခားပစၥည္းမ်ား ဤကဲ့သုိသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶအဘိဓမၼအရ အမွန္စင္စစ္ အရွိတရားက ခႏၶာငါးပါးျဖစ္တဲ့ ရုပ္နာမ္အစုသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္နာမ္တရားစုဟာ ခဏမစဲ တသဲသဲ အေဟာင္းအသစ္ ေျပာင္းလဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျပိး အစားထုိးေနၾကပါတယ္။ ဘယ္လူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သတၱ၀ါျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္တိရိစာၧန္ျဖစ္ျဖစ္၊ ၃၁ ဘုံမွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ အားလံုးဟာ ရုပ္နာမ္အစုက မလြတ္ပါဘူး အားလံုးဟာ ခႏၶာငါးပါးထဲမွာပဲ အက်ဳဳံး၀င္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပရမတ္ဆုိတာကေတာ့ '' ၀ိဇၨာမာေနန ပရေမာအေတၱာ ပရမေတၱာ'' လုိ႕ ဆရာၾကီးမ်ားရဲ႕ ၀ိျဂိဳလ္အရ အဟုတ္ရွိ၊ တကယ္ရွိ အမွန္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမတ္သည္ဟုဆုိရတဲ့ သေဘာတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းဆုိရေသာ '' ပရေမာ ဥတၱေမာ အ၀ိပရိေတာအေတၱာ ပရမေတၱာ'' လုိ႕ ဋီကာေက်ာ္ဆရာမ်ား၏ အလုိအရ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ၊ မေဖာက္မျပန္ျမတ္ေသာ သေဘာရွိျခင္းေၾကာင့္ ပရမတ္လုိ႕ ေခၚပါတယ္ ဒီလုိ မေဖာက္မျပန္ မွန္တဲ့ သေဘာရွိလုိ႕ ပရမတၳသစၥာ မေျပာင္းလဲေသာ အမွန္တရားလုိ႕ ေခၚပါတယ္။
ပရမတ္ (၄) မ်ဳိးရွိပါတယ္
၁။ စိတ္ ဆုိတဲ့ အာရုံကို ၾကံတတ္၊ သိတတ္ေသာသေဘာ။
၂။ ေစသသိက္ ဆုိတဲ့ စိတ္ႏွင့္အတူတကြ ယွဥ္ေဖာ္ယွဥ္ဖက္၊ ျဖစ္လွ်င္အတူတူ ပ်က္လွ်င္ အတူတူပ်က္တဲ့သေဘာ။
၃။ ရုပ္ဆုိတဲ့ အပူ၊ အေအးေၾကာင့္ အေျခအေနေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲမူ႕ရွိတတ္ေသာ သေဘာမ်ဳိး၊ အာရုံကုိၾကံတတ္ သိတတ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးမရွိပါ။
၄။ နိဗၺာန္ ဆုိတဲ့ ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းခ်င္းသေဘာ၊ နိဗၺာန္မွာ ဘံုနန္းျပသာဒ္မရွိ၊ စိတ္၊ ေစသသိတ္၊ ရုပ္ေတြမရွိ တစ္နည္း ဆုိရရင္ ခႏၶာငါးပါးမရွိ၊ ခႏၶာငါးပါးမရွိျခင္းေၾကာင့္ ''ေ၀ဒယိတသုခ'' ဆုိတဲ့ ခံစားမူ႕မရွိ '' သႏၱိသုခ'' ဆုိတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမူ႕သာ ရွိပါတယ္။
ခႏၶာငါးပါးမွာလဲ သခၤတ၊ အသခၤတ ပရမတ္ (၂)မ်ဳိး ရွိပါတယ္
၁။ သခၤတပရမတ္
သခၤတပရမတ္ဆုိတာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးတုိ႕ရဲ႕ ျပဳျပင္စီမံမူ႕မွ မလြတ္ကင္းေသးေသာ ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားတုိ႕ကုိ ဆုိလုိပါတယ္ တစ္နည္းဆုိရေသာ္ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္ပါတယ္ သခၤတနယ္အတြင္းမွာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱသာ ရွိပါတယ္ ျဖစ္မူ႕နဲ႕ ပ်က္မူ႕ပဲ ရွိတယ္။ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱ၀ါ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ မရွိပါ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရုပ္နာမ္ဆုိတဲ့ ေလာကကုိ သုညတ (သို႕) သုည လုိ႕ ပဋိသမိၻဒါမဂ္ ပါ႒ိေတာ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္
ရွင္အာနႏၵာ အေမး ။ ။ ''သုညေလာေကာ သေညာေလာကာတိ ဘေႏၱ ၀ုစၥတိ ကိတၱေတာ ႏေခါဘေႏၱ သုေညာ ေလာေကာတိ ၀ုစၥတိ'' ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးဆုိတဲ့ ေလာကၾကီးကုိ သုညတ(၀ါ)သုညလုိ႕ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဘယ္လုိ အေၾကာင္းေၾကူာင့္ သုညတ(၀ါ) သုညလုိ႕ အရွင္ဘုရားေဟာေတာ္မူပါသလဲ။
ဗုဒၶအေျဖ ။ ။ ''ယသၼာစေခါ အာနႏၵာ သုညမိဒံအေတၱန ၀ါ အတၱနိေယန ၀ါ တသၼာ သေညာ ေလာေကာတိ ၀ုစၥတိ'' ခ်စ္သား အာနႏၵာ ရုပ္ဆုိတဲ့ ေလာကၾကီးမွာ အတၱ ဆုိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါ၊ ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ အသက္၊ လိပ္ျပာ၊ မရွိပါဘူး။ အတၱမရွိတဲ့ အတြက္ အတၱနိယ ဆိုတဲ့ ငါပုိင္ေသာ ပစၥည္း မဟုတ္ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ဆုိတဲ့ ေလာကၾကီးကုိ သုညတ (၀ါ) သုညလုိ႕ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူတယ္။ `
ဒါေၾကာင့္ ပညတ္ဆုိတဲ့ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚေတြဟာ အဟုတ္အမွန္တကယ္ ရွိတဲ့ဘေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး တကယ္အမွန္ရွိတာ ခႏၶာငါးပါးဆုိတဲ့ ရုပ္နာမ္ ႏွစ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္တယ္ ဒါကုိ ထပ္ခ်ဳံ႕လုိက္ရင္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆုိတဲ့ လကၡဏာေရး သံုးပါးပဲ ရပါတယ္ ဒီလကၡဏာေရး သံုးပါးကုိပဲ ထပ္ခ်ဳံ႕မယ္ဆုိရင္ ျဖစ္မူ႕နဲ႕ ပ်က္မူ႕ ႏွစ္ပါးပဲရပါတယ္။ ဒီျဖစ္ပ်က္ကုိ ထပ္ခ်ဳံ႕မယ္ဆုိရင္ သုညတ ဆိုတဲ့ သုည တစ္လံုးပဲ ရပါတယ္။
၂။အသခၤတပရမတ္
အသခၤတပရမတ္ဆုိတာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရ၊ အေၾကာင္းတရား ၄ ပါးတုိ႕ရဲ႕ ျပဳျပင္စီရင္မူ႕ ကင္းလြတ္ျပီး ရုပ္တရား၊ နာမ္တရား ခႏၶာငါးပါး၊ အၾကြင္းမဲ့ ခ်ဴပ္ျငိမ္းမူ႕ ရုတ္သိမ္းသြားတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခႏၶာငါးပါး ခ်ဳပ္ျငိမ္း ရုတ္သိမ္းသြားတဲ့အတြက္ ျဖစ္မူ႕ ပ်က္မူ႕မရွိ ခံစားမူ႕ ေ၀ဒယိတသုခမ်ဳိးလည္းမရွိ ေအးခ်မ္းမူ႕ သႏၱိသုခ သာ ရွိပါတယ္။ ထုိေအးခ်မ္းမူ႕ သႏၱိသခု အျမဲရွိျခင္းေၾကာင့္ နိဗၺာန္လုိ႕ ဆုိရပါတယ္ ထုိျငိမ္းခ်မ္းမူ႕ သႏၱိသုခ ရွိေသာ္လည္းပဲ ခံစားတဲ့ ပရိနိဗၺဴ ပုဂၢဳိလ္ဟူ၍မရွိ အနတၱ သာျဖစ္ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကုိ သုညတ လုိ႕ ဆုိပါတယ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ အသခၤတနယ္မွာ သုည တစ္လံုးသာျဖစ္ေပၚလာတယ္လုိ႕ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဤကဲ့သုိ႕ သခၤတပရမတ္နယ္မွာ သုညတစ္လံုး၊ အသခၤတနယ္မွာ သုညတစ္လံုး ေပါင္းသုည ႏွစ္လံုးေပၚလာေအာင္ ညဏ္ေရာက္ရင္ ၀ိပႆနာ ကိစၥ ေပါက္ေျမာက္ျပီလုိ႕ ဆုိႏုိင္ပါတယ္.....။
0 ေယာက္ဒီလုိေျပာသြားတယ္:
Post a Comment